The Very Thing, 2000

Group exhibition Dalhousie University Art Gallery, Halifax NS Canada / Gruppenausstellung in der Dalhousie University Art Gallery, Halifax, NS Kanada

Curated by Susan Gibson-Garvey and Robin Metcalfe. [Catalogue: The Very Thing]

Below: 2 elements, italian marble (white and red)
stone

1: 104cm x 49cm x 42cm; stone 2: 92cm x 50cm x 20cm

Red Shields: 3 elements, plaster over wire, pigment;

shield 1: 59” x 6” x 64” (150 x 15 x 163 cm);

shield 2: 61” x 59” x 17” (156 x 150 x 43 cm);

shield 3: 62” x 31” x 33” (157 x 78 x 85 cm)

 

Below, 1999. The object manifests an idea in material that reflects on a presence in space, a shared encounter. The work consist of two elements that are carved out of white Italian and red Italian marble. The forms remind of stone-like forms or shells, yet they do not define any of them. You have to face them as man-made objects. The larger form indicates a line that is like a water level - divided by color the objects define a change in substance that submerges the smaller form, as well as the viewer's legs, conceptually tying you to the ground with the pieces. 

See also: Waterlines / Wasserlinien.

Red Shields, 1999. Three large-scale floor bound sculptures invade the space like animated creatures. They are based on the form of a shell, a sand-dollar, but their shapes are morphed into things that could be animal or mineral. They re-define your encounter by an experience with form as a thing. 

see also: Red Shields and Vanessa Paschakarnis: Sculpture and Drawing.

Gruppenausstellung Dalhousie University Art Gallery, Halifax, Nova Scotia (Kanada)

Kuratoren: Susan Gibson-Garvey und Robin Metcalfe

 

Below, 1999. Dieses Objekt manifestiert eine Idee in Material, die auf eine Anwesenheit im Raum reflektiert, eine Begegnung, die andere mit einschließt. Die Arbeit besteht aus zwei Teilen, die aus rotem und weißem italienischen Marmor gearbeitet sind. Beide Teile erinnern an steinähnliche Formen oder Muscheln, aber sie definieren keine davon, man muss ihnen als gemachte Objekte entgegensehen. Die größere Form weist ein Linie auf, die wie eine Wasserebene ist – durch die Farben des Steines geteilt, definieren die Objekte eine unterschiedliche Substanz, welche die kleinere Form ganz eintaucht, genau wie die Beine des Betrachters. Konzeptuell werden wir so mit den zwei Objekten auf den Grund gezogen.

Vgl: Wasserlinien

 

Red Shields, 1999. Drei großformatige bodennahe Skulpturen vereinnahmen den Boden wie animierte Kreaturen. Die form basiert auf einer Muschel, dem Sandtaler, aber ihre Formen sind verwandelt in Dinge, die zwischen Tierischem und Mineralischem liegt. Sie definieren unsere Begegnung durch eine Erfahrung von Form als Ding.

Vgl. Red Shields und Vanessa Paschakarnis: Sculpture and Drawing.

 

Blue Moon, 2010 was exhibited at Sculpture Today: New Forces, New Forms; 2011/2012 at the Frederik Meijer Gardens & Sculpture Park in Grand Rapids, Michigan, USA
VANESSA PASCHAKARNIS, PHYSICAL ENCOUNTERS / KOERPERLICHE BEGEGNUNGEN
VANESSA PASCHAKARNIS, SHADOWS OF DOMESTICATION
Vanessa with her "Bestia Romana", 2009
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