The Red Shield, 2002

Commissioned for the Scotia Festival of Music, September 2002 Halifax, Nova Scotia, Canada


Bronze, patinated, 59” x 55” x 5” (160 x 150 x 15 cm)

 

The Red Shield is worked from the red shields series. It is standing upright, casually leaning against a pole. As a thing that is not armature or shell, it reflects on our uprightness, opposes our sense of being – superior. The Red Shield grounds us and makes us wonder how we relate to inhuman things, it makes us wonder about the nature of objects and our relation to form as a presence that seems to be familiar, but rests unknown.

 

There is a pending legal battle with this piece, as the Custodian took it upon himself to have my sculpture painted in a bright tractor orange. See also: It's not only a matter of colour by Elissa Barnard, Arts Reporter, Chronicle Herald, Halifax.

Auftragsarbeit für das "Scotia Festival of Music", September 2002 Halifax, Nova Scotia, Kanada
Bronze, patiniert, 160 x 150 x 15 cm

 

Das Rote Schild ist nach der Serie "rote Schilde" gearbeitet. Es steht aufrecht, lehnt beiläufig (lässig) an einem Pfosten. Als ein "Ding", das weder eine Rüstung, noch ein Panzer oder eine Hülse ist, reflektiert es unsere aufrechte Position, ist ein Gegenüber zu unserer Überlegenheit. Das Rote Schild macht uns auf den Grund, auf dem wir stehen, aufmerksam; es erdet uns und stellt die Frage nach unserer Beziehung zu Dingen im Allgemeinen, unserer Beziehung zu Nicht-Menschlichem.

Es stellt die Frage nach dem Wesen von Gegenständen und unserer Beziehung zu Gestalt/Form als eine Präsenz, die irgendwie sehr vertraut erscheint, jedoch unerklärlich fremd bleibt.

Blue Moon, 2010 was exhibited at Sculpture Today: New Forces, New Forms; 2011/2012 at the Frederik Meijer Gardens & Sculpture Park in Grand Rapids, Michigan, USA
VANESSA PASCHAKARNIS, PHYSICAL ENCOUNTERS / KOERPERLICHE BEGEGNUNGEN
VANESSA PASCHAKARNIS, SHADOWS OF DOMESTICATION
Vanessa with her "Bestia Romana", 2009
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